Veiligheidsactie aan station Liedekerke

Op 8 februari 2018, over deze onderwerpen: Activiteiten & Afdelingswerking, Mobiliteit & Openbare Werken, Veiligheid

N-VA Liedekerke plaatst veiligheid hoog op de agenda en deelde daarom op vrijdagochtend, 9 februari om 7u00, fluobandjes uit aan fietsers en voetgangers aan het station in Liedekerke. Op de fluoband, die de mensen rondom hun arm kunnen doen, staat “Veilig Likert”.

Op maandagochtend 5 februari controleerden de agenten van de politiezone TARL aan het station van Liedekerke de fietsers in het kader van de campagne ‘Fietslicht aan en Gaan’. Van de 271 gecontroleerde fietsers waren er 21 niet in orde met hun verlichting. Bij een controle in Ternat in november bleek meer dan de helft van de fietsers niet in orde.

Lijsttrekker voor N-VA Liedekerke voor de gemeenteraadsverkiezingen, Berdien Van den Abeele, geeft toelichting: “Zichtbaarheid in het verkeer is essentieel om ongevallen te voorkomen, zeker voor fietsers en voetgangers. In de donkere wintermaanden is de kans extra groot dat autobestuurders hen te laat opmerken. Daarom delen wij reflecterende fluobandjes uit om hen daarvan bewust te maken. Alle weggebruikers moeten inzetten om de verkeersveiligheid te verhogen.”