Oppositie-manifest N-VA Liedekerke

Op 24 januari 2019, over deze onderwerpen: Financiën, Gemeenteraad, Leefmilieu, Veiligheid, Vlaams karakter

Naar aanleiding van de eerste gemeenteraad presenteren wij u graag dit oppositie-manifest.

N-VA Liedekerke trok immers met een duidelijke boodschap naar de kiezer en werd daar ook voor beloond: N-VA Liedekerke haalde een klinkende overwinning op 14 oktober, met Berdien Van Den Abeele als onbetwiste stemmenkampioen. Als grootste politieke partij van Liedekerke werd N-VA toch verwezen naar de oppositiebanken door de monstercoalitie van CD&V plus, sp.a vooruit en Open VLD.

Wij willen echter niet dat ons verhaal een loze belofte wordt, en met dit oppositie-manifest hernieuwen wij onze boodschap. Wij zullen dé stem van de Liedekerkenaar blijven, zelfs vanuit de oppositie.

Onze fractie neemt ook akte van de uitgestoken hand van de kersverse burgemeester  en wij zijn benieuwd naar de daadkracht van zijn woorden. Wij beloven alvast een stevige maar inhoudelijke oppositie: kritisch, met alternatieve oplossingen waar nodig en constructief waar wenselijk, maar steeds met het belang van de Liedekerkenaar voor ogen.