Peter Droeshout kersvers gemeenteraadslid voor N-VA Liedekerke

Op 24 mei 2020, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Gemeenteraad

N-VA-gemeenteraadslid Sonja De Leeuw neemt afscheid van de actieve lokale politiek en laat zich in de gemeenteraad van Liedekerke vervangen door Peter Droeshout.

De Leeuw zetelde sinds 2013 in de gemeenteraad van Liedekerke. Van daaruit zette zij zich bijzonder in voor de belangen van het gemeentepersoneel. Sonja was van oudsher betrokken bij de VU-afdeling van Liedekerke en stapte na haar professionele carrière als hoofd van de dienst bevolking van de gemeente Liedekerke in de plaatselijke politiek voor N-VA.

“Sonja was een bekend gezicht in Liedekerke en één van de ouwe-getrouwen van onze N-VA-afdeling. Steeds stond zij paraat met raad en daad! Zij is een onmisbare kracht voor onze organisaties”, aldus voorzitter Kasper Daem.

In de gemeenteraad was Sonja de stem van de burger en vooral van het gemeentepersoneel.

“Sonja was beroepshalve erg vertrouwd met de werking binnen de gemeente en zij zette zich in voor een maximale inspraak van onze Liedekerkenaren en gemeentepersoneel: zij zijn immers het best geplaatst om te oordelen waar de pijnpunten liggen en waar verbetering nodig is, dat was haar motivatie!”, weet Kasper, “Haar opvolger heeft grote schoenen te vullen!”

De Leeuw zelf blikt tevreden terug op bijna 8 jaar als gemeenteraadslid voor N-VA Liedekerke. “Ik heb me graag ingezet voor onze gemeente en haar burgers, zowel professioneel als politiek. Na acht jaar als gemeenteraadslid vind ik het echter tijd om de fakkel door te geven aan de volgende generatie N-VA’ers. Ik kijk alvast uit naar Peter zijn inbreng in de Liedekerkse politiek en wens hem en mijn oud-collega gemeenteraadsleden véél succes!”

Met Peter Droeshout maakt een ander gekend gezicht zijn intrede in de gemeenteraad van Liedekerke. Peter (50) werkt als Directeur van een basisschool in Sint-Jans-Molenbeek. In zijn jonge jaren was hij lid en later leider bij Chiro Liedekerke, waar ze hem beter kennen als “den Droes”. Peter vindt respect voor de mens, de vrije mening en ons cultureel erfgoed zeer belangrijk.

“Bij de verkiezingen van oktober 2018 haalde Peter vanop de dertiende plaats maar liefst 403 voorkeurstemmen.”, vertelt N-VA fractieleidster Berdien Van Den Abeele. “Als directeur van een school in het Brusselse krijgt hij al te vaak te kampen met integratieproblemen. Met zijn ervaring op dat gebied is Peter een welgekomen versterking voor onze gemeenteraadsfractie”, vult Van Den Abeele aan.

"Ik ben bijzonder trots iets te kunnen betekenen voor de mensen uit het dorp waar ik geboren en getogen ben. Ik wil vooral meewerken aan een eerlijke integratiepoltitiek, met respect voor iedere burger. Maar ook onderwijs, een sterk cultuurbeleid en behoud van groen, als fervent natuurliefhebber, genieten mijn volle aandacht!", verduidelijkt Peter zijn voornemens als gemeenteraadslid.

In de lokale N-VA-afdeling is Peter bestuurslid en mede verantwoordelijk voor de organisaties van N-VA Liedekerke. Op de gemeenteraad van 28 mei legt hij de eed af als gemeenteraadslid.