Tijd voor een Veiliger Liedekerke!

Op 19 september 2019, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Veiligheid

Na de gebeurtenissen van afgelopen maanden (gewapende overval van 65-jarige vrouw en bedreigingen van de schoolgaande jeugd in het Warandepark, diefstallen in de Stationstraat, diefstal bij een lokale handelaar, ...) vroeg N-VA Liedekerke in hoeverre het gemeentebestuur een plan van aanpak heeft inzake de veiligheid in onze gemeente.

N-VA Liedekerke pleit al jaren voor de aanschaf van mobiele camera’s die kunnen ingezet worden in onze gemeente, zowel preventief als repressief. Dit blijft voor onze partij nog steeds een prioriteit!

De doeltreffendheid van deze mobiele camera’s is, in de gemeenten waar ze worden gebruikt, meermaals bewezen:

In Herzele werden sluikstorters en vandalen aan de stationsbuurt betrapt. In Aalst wist men in de eerste drie weken na ingebruikname reeds 6 sluikstorters te identificeren.

In Erpe-Mere werden verschillende gevallen van vandalisme en sluikstorten opgelost. In Vlierzele wist met de daders van vernielingen op het kerkhof te vatten. In Hasselt werd de diefstal van een motorfiets opgelost, een aanrander geïdentificeerd, een professionele fietsendief geklist.

Op het Gemeentelijk domein Steenbergen kreeg men zelfs zicht op illegale activiteiten die zich daar afspeelden.

Wij zijn alvast verheugd dat ook het gemeentebestuur nu wel overtuigd is geraakt dat mobiele camera’s nodig zijn voor de objectieve waarneming van overlastproblemen en de preventieve aanpak ervan.

N-VA Liedekerke vindt het Tijd voor een Veiliger Liedekerke! En een Veiliger Liedekerke start met het beschermen van onze openbare ruimte!

#tijdvooreenveiligerliedekerke