Veilig oversteken op de Warandestraat

Op 25 mei 2018, over deze onderwerpen: Gemeenteraad, Mobiliteit & Openbare Werken, Veiligheid

N-VA Liedekerke onthaalde het Liedekerkse gemeentebestuur op applaus na hun beslissing om zebrapaden aan te leggen op de Warandestraat. Ere wie ere toekomt, zou je denken, maar het gemeentelijk persartikel laat het anders uitschijnen.

Reeds jaren dringt de N-VA-fractie er in de gemeenteraad bij het gemeentebestuur op aan om de ronduit gevaarlijke situatie voor zwakke weggebruikers op de Warandestraat op te lossen met het
plaatsen van zebrapaden.

“Dagelijks wordt deze straat door talloze mensen, vaak met kinderen aan de hand, overgestoken met gevaar op eigen leven. Vele autobestuurders houden immers geen rekening met de hoffelijkheid ten
opzichte van voetgangers in een zone 30!”
, getuigt Kasper Daem, voorzitter van N-VA Liedekerke.

De schepen van mobiliteit, Dirk Lodewijk (sp.a) was echter niet gauw gewonnen voor dit idee, hij vond dat een zebrapad maar “een vals gevoel van veiligheid” gaf.

Na lang aandringen van N-VA tijdens de gemeenteraad om iets te doen aan die gevaarlijke verkeerssituatie voor zwakke weggebruikers, ging het gemeentebestuur op de gemeenteraad van oktober 2017 eindelijk akkoord met het plaatsen van zebrapaden. Toch duurde het nog tot mei 2018 om een gemeenteraadsbesluit klaar te hebben.

“Het is niet correct dat een gemeentebestuur nu naar buiten komt met de slogan ‘Het gemeentebestuur zorgt voor uw veiligheid’, wanneer je zo lang dezelfde gevaarlijke situatie hebt moeten aankaarten. Enig respect naar de vragende partij was mooi geweest, maar bovenal zijn wij als N-VA Liedekerke blij dat dit probleem eindelijk van de baan is!”, besluit Berdien Van Den Abeele, gemeenteraadslid voor N-VA.