Stephanie Ryckewaert

Stephanie Ryckewaert woont sinds 2017 samen met haar vriend Matthias Cooreman in Liedekerke. In 2020 mochten zij hun dochtertje Axelle verwelkomen.

Stephanie werkt sinds 2014 voor de N-VA-fractie in het Vlaams Parlement waar ze alle dossiers opvolgt die te maken hebben met de beleidsdomeinen Sport, Landbouw, Visserij en Plattelandsbeleid. Ook voor de bijzondere commissie inzake Grensoverschrijdend Gedrag die vorige legislatuur opgericht werd naar aanleiding van de #metoo-getuigenissen, stond zij in voor de voorbereiding en de opvolging van het fractiewerk voor de N-VA-parlementsleden in het Vlaams Parlement. Als stafmedewerker is ze ook verantwoordelijk voor de administratieve en logistieke ondersteuning van de Vlaamse fractie.

Op lokaal niveau is Stephanie actief betrokken als bestuurslid en penningmeester van N-VA Liedekerke en gedurende drie jaar was zij ondervoorzitster van Jong N-VA Pajottenland.

Stephanie behaalde haar Bachelor Communicatiemanagement aan Plantijn Hogeschool in 2010 en studeerde in 2012 af aan de Universiteit Antwerpen als Master in de Vergelijkende en Europese Politiek. In haar vrije tijd kan je haar regelmatig terugvinden in het zwembad van Liedekerke of in de tribunes van haar geliefde rood-witte voetbalclub in Antwerpen.