Berdien Van Den Abeele uit Liedekerke op de 9de plaats van de N-VA lijst voor het Vlaams Parlement

Op 11 februari 2019

Berdien Van Den Abeele uit Liedekerke staat op de 9de plaats van de N-VA lijst voor het Vlaams Parlement. Zo versterkt Berdien de lijst van lijsttrekker Ben Weyts. De N-VA heeft de ambitie om opnieuw de grootste partij van Vlaams-Brabant te worden.

In 2014 werd N-VA de grootste partij van Vlaams-Brabant. Dankzij de steun van de Vlaams-Brabanders werd Ben Weyts (lijsttrekker Vlaams Parlement) na de verkiezingen minister in de Vlaamse Regering en Theo Francken (lijsttrekker Kamer) staatssecretaris in de federale regering. Weyts en Francken werkten zich al snel in de kijker als dynamische krachten die gewicht in de schaal werpen. Vlaams-Brabantse politici speelden de laatste jaren belangrijke rollen in Brussel en Weyts en Francken willen dat graag zo houden. N-VA trekt daarom met een diverse mix van sterke kandidaten naar de verkiezingen, in de hoop opnieuw veel Vlaams-Brabanders te overtuigen.

Theo Francken (Lubbeek) voert de Kamerlijst aan en Ben Weyts (Beersel) staat bovenaan de lijst voor het Vlaams Parlement. Op de 9de plaats van de lijst voor het Vlaams parlement staat Berdien Van Den Abeele uit Liedekerke.

Berdien (31) is mama van 2 jonge kinderen en werkt als jurist in de verzekeringssector alwaar zij bemiddelt tussen werkgever en werknemers.  Zij zetelt sinds 2013 in de Liedekerkse gemeenteraad.  De voorbije jaren liet zij zich vooral opmerken op het vlak van ruimtelijke ordening en financiën.

“Ik ben vereerd de 9de plaats op de Vlaamse lijst in Vlaams Brabant te mogen bekleden.  In Liedekerke ijver ik al jaren voor een gezond evenwicht tussen bouwen en behoud van het groen.  Ook vanuit het Vlaams Parlement wens ik voor mijn gemeente, maar ook voor het gehele pajottenland en bij uitbreiding de Vlaamse Rand te ijveren voor een goed beleid inzake ruimtelijke ordening, wonen, groenbehoud en milieu.”

Samen met Ben Weyts en Theo Francken gaat Berdien keihard werken om N-VA opnieuw de sterkste partij van Vlaams-Brabant te maken. Alleen zo kan het werk van de voorbije jaren verdergezet worden. “Ons aanbod aan de Vlaams-Brabantse kiezer is duidelijk. Weyts en Francken, dat werkt. We trekken naar de kiezer met heel wat politieke ervaring, aangevuld met nieuwe talenten. We zijn bijzonder tevreden om met een enthousiaste, vernieuwde én politiek ervaren groep topkandidaten naar de kiezer te kunnen trekken. We zijn trots op onze realisaties van de voorbije jaren en gaan met veel vuur ons palmares verdedigen. Van deur tot deur, van Bever tot Diest en van Londerzeel tot Landen. We gaan zo veel mogelijk Vlaams-Brabanders en Liedekerkenaren er van overtuigen dat alleen met een stem voor de N-VA dit land en Vlaanderen vooruit zal blijven gaan”, aldus lijsttrekkers Ben Weyts en Theo Francken.